3 tips voor loyalere klanten als klusbedrijf

Als klusbedrijf nieuwe klanten werven via internet marketing is nu gemakkelijker dan ooit en dit is tevens een geweldige manier om jouw klantenbestand op te bouwen. Maar de sleutel tot een winstgevend klusbedrijf is om jouw klanten loyaal te houden. Het kost immers veel minder moeite om klanten te behouden dan om nieuwe klanten te vinden.

Het winnen van de loyaliteit van een klant komt meestal neer op het bieden van een uitstekende service en een kwalitatief hoogstaand eindproduct voor de juiste prijs. In de praktijk is dit echter niet altijd even eenvoudig. Er zijn gelukkig verschillende andere strategieën die gebruikt kunnen worden om het behoud van klanten te maximaliseren. We noemen hieronder de 3 belangrijkste tips om loyalere klanten te krijgen. op.

Tip1: Lever de best mogelijke kwaliteit

De eerste tip om jouw klanten te behouden is de meest voor de hand liggende en ook de belangrijkste. Bied gewoon een kwaliteitsservice die aan hun verwachtingen voldoet of deze zelfs overtreft. Wees altijd vriendelijk, luister naar wat ze zeggen, wees geïnteresseerd en wees vooral heel trots op je werk.

Tip 2: De kracht van give aways

Je ziet ze overal: voorbeelden van allerlei give aways die zeer succesvolle bedrijven hebben gebruikt om de klanten van hun diensten gebruik te laten maken. Vraag jij je ooit af waarom ze dit aanbieden? Nou, dat is omdat ze echt werken! Deze give-aways staan bij klanten in hun buurt, maar ze creëren ook enthousiaste fans die via een mond-tot-mondreclame de boodschap hiervan verspreiden. Of via social media, wat de modernste uitvoering hiervan is.

Na een afgeronde klus zou je tevens om een klant feedback kunnen vragen en daar een leuke give away voor teruggeven. Een heel leuk voorbeeld daarvan is een rolmaatje. Deze rolmaten kun je bedrukken met jouw bedrijfslogo. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker ervan iedere keer dat hij of zij deze gebruikt aan jou herinnert wordt.

Tip 3: Blijf contact met al je klanten houden

Het is heel verstandig om contact met jouw klanten te blijven houden, zodat ze jou altijd in gedachten houden wanneer er zich een nieuw bouwproject of klus voor mag doen. Afhankelijk van de grootte van jouw klantenbestand, zou je diverse strategieën kunnen kiezen om met jouw klanten in contact te blijven. 

Als jij er maar een paar hebt, dan kan een simpel telefoontje na een ​​klus al een prima idee zijn. Maar als je slim genoeg bent om hun e-mailadres te bewaren, stuur ze dan een e-mail met leuke informatie. 

Een veel modernere optie is om met hen via social media in contact te komen. Je zou ervoor kunnen zorgen dat ze bijvoorbeeld jouw Facebook bedrijfspagina ‘liken’ en volgen of dat ze jou op Twitter volgen. Dan kun je hen regelmatig updates, aanbiedingen en nieuws sturen.

De grootste favoriet aller tijden is echter het versturen van een e-mail nieuwsbrief. Dit is een geweldige optie, omdat je deze naar wens kunt instellen. En het zelfs volledig kunt automatiseren om zo promotie e-mails naar al je klanten te sturen. Het kost wat tijd om ze goed in te stellen, maar dit is een buitengewoon effectief reclamemiddel en vereist veelal weinig inspanning om ze te onderhouden.

Pas toe wat het beste voor jou werkt

Het belangrijkste is uiteindelijk dat jij doorgaat met het testen van de verschillende marketingstrategieën totdat je diegene vindt die met jouw klanten resoneert en jou het inkomen verstrekt dat je nodig hebt om goed te gedijen. Na het lezen van dit alles is het nu zeker de hoogste tijd om actie te ondernemen en ten minste een paar van deze strategieën in de praktijk te gaan gebruiken!